Kun tarkastellaan yrityksen tai organisaation kyberturvallisuustrategiaa, on siihen nykyään sisällytettävä myös yrityksen työntekijät, jotka ovat kyberpuolustuksen ns inhimillinen osatekijä (human element).
Voidaan varmaan olettaa, että yrityksen tai organisaation kyberturvallisuustrategiaan kuuluu lukemattomia erilaisia ohjelmistoratkaisuja, jotka seuraavat, analysoivat, tunnistavat, auditoivat ja raportoivat tietotoverkoissa tapahtuvaa toimintaa ja pääsyä internetresursseihin. Tämän lisäksi on ilahduttavaa kuulla asiantuntijoiden nostavan esille tarpeen, kuinka henkilökunta ja käyttäjät voitaisiin ottaa mukaan turvallisuusstrategiaan ja kutsua heitä ”inhimilliseksi palomuuriksi”.
Kaleido Insights -tutkimysyhtiön analyytikko ja partneri Jessica Goopman on artikkelissaan The human firewall’s role in a cybersecurity strategy määritellyt osuvasti mitä termi inhimillinen palomuuri tarkoittaa. Se on ihmisten muodostama puolustuslinja organisaation kohtaamia turvallisuusuhkia vastaan. Lisäksi hän neuvoo artikkelissa mihin organisaatioiden pitäisi panostaa, jotta inhimillinen palomuuri olisi yhtä yhtenäinen ja kestävä, kuten ne osat, joissa käytetään ohjelmistoratkaisuja.


KnowBe4
Human Error. Conquered. Phishing simulations. Security Training. KnowBe4:n kurssien avulla työntekijöillä on paremmat valmiudet kohdata jokapäiväisiä tietoturvahaasteita KnowBe4 on maailman laajin tietoturvatietoisuuskoulutuksen alusta ja simuloidun

Tietoturvatietoisuus suojaa yritystä kyberriskeiltä
Nykyään kuka tahansa voi joutua kyberhyökkäyksen kohteeksi, kun rahaa ja tietoja halutaan saada vääriin käsiin tai tarkoituksena on aiheuttaa vahinkoa. Hyökkäyksiä tehdään eri lähtökohdista –